FANDOM

Hqdefault

Wygląd typowego kociołka menelixa

Kociołek Menelixa – dawniej zwany też kociołkiem Panoramixa. Wysokokopiący trunek przyrządzany na prawie każdym streamie. Podobno w żyłach Gochy zamiast krwi płynie czysty kociołek, ale jest to niepotwierdzona informacja. Przepis na kociołek, a dokładniej fragment książki z tradycyjnymi, domowymi i przekazywanymi z pokolenia na pokolenie przepisami rodziny Zwierzyńskich znajduje się poniżej:
DANIELMAGICAL I SEBA ROBIĄ KOCIOŁEK MENELIXA16:19

DANIELMAGICAL I SEBA ROBIĄ KOCIOŁEK MENELIXA

„Ogólnie sprawa wygląda tak, jeśli chodzi o KOCIOŁ to zwykły garnek, do tego cztery piwa zgodnie z tradycją rodu Zwierzyńskich musza być to „Żubry”, potem dodaje się wódkę najlepiej „Soplice”, albo „Żubrówkę”, następnie wlewa się białe wino, jednak tutaj tez jest pewien rytuał - korek musi wpaść do butelki. Do tego jeszcze szampan, pochodzący z wschodu czyt. z rosyjskimi napisami. Dla pierdolnięcia dodaje się również składnik zwany „energolkiem” pochodzenia „z biedronki”; dawka zależy od preferencji konsumentów. Na samym końcu wszystko zalewa się na bogato, gdyż to nie melina, syropem malinowym, również „from biedronka”. Kociołek trzeba wymieszać dobrze 5 razy w lewa stronę, a następnie 5 w prawą. Kiedy już to zrobimy nasz eliksir jest gotowy.”
Obelix song03:47

Obelix song

Muzyka puszczaną przez Daniela podczas mieszania kociołka jest soundtrackiem z filmu „Asterix i Obelix”. Gdy w piosence padają słowa Obelix, należy rozpocząć zerowanie szklanki. Pozostali krzyczą w głos „Menelix”. W przyszłości prawdopodobnie pojawi się w modyfikacji do Gothica – Dzieje Khorinis.

Podczas streama 30 sierpnia 2017 do kociołka został dodany kawałek kotleta schabowego.

Kociołek stał się celem zmasowanego ataku ciem tibijskich – miało to miejsce na streamie z działki 2-3 września. Sytuację w porę opanował Małysz, który własną ręką wyławiał popijające trunek owady. Miał wtedy miejsce również kociołkowy rekord - w ciągu kilku godzin przygotowano 3 kociołki.